اگر به دنبال پروتز سینه در قم هستید، دکتر سواددار را به عنوان یکی از بهترین پزشکان این زمینه به شما معرفی می کنیم. قبل از هر مورد، بهتر است تا درباره عمل پروتز سینه اطلاعاتی کسب کنید.

انواع عمل سینه در قم

عمل کوچک کردن سینه: برخی از خانم‌ها به دلیل داشتن سینه ‌های بزرگ و نامتقارن سراغ عمل سینه ‌می ‌روند. عمل سینه باعث می ‌شود که سینه به اندازه طبیعی کوچک شده و در نتیجه زیبایی را برای فرد به ارمغان می ‌آورد. جراحی کوچک کردن سینه بیشتر به خانم ‌هایی توصیه می ‌شود که سینه‌ های بزرگ و سنگین دارند. داشتن سینه‌ های بزرگ باعث ایجاد درد و ناراحتی در ناحیه‌ گردن، کمر و … می ‌شود.

عمل بزرگ کردن سینه: برخی از خانم‌ها هم سینه‌ های کوچکی دارند و به دنبال روشی برای افزایش حجم و اندازه‌ی سینه‌ها هستند. عمل سینه می ‌تواند به بزرگ کردن سایز سینه خانم‌ها نیز کمک کند. عمل سینه برای بزرگ کردن سینه به وسلیه‌ی استفاده از پروتز‌های مختلف انجام می ‌شود.

عمل بازسازی سینه: یکی دیگر از عمل‌ های سینه، جراحی بازسازی سینه است. متخصص زیبایی، تغییراتی در نوک پستان و سایر قسمت‌ های سینه برای زیباسازی بیشتر آنها اعمال می ‌کند.

عمل لیفت سینه: یکی دیگر از عمل ‌های سینه، عمل لیفت سینه می‌ باشد. استفاده از عمل لیفت سینه مانع افتادگی و شل شدن پوست سینه می‌ شود. در واقع، لیفت سینه نوعی عمل جوانسازی نیز محسوب می ‌شود. این عمل مناسب افرادی که است که به علت بارداری، شیردهی، افزایش سن، نوسانات وزن دچار مشکل افتادگی سینه شده‌اند. میزان ماندگاری عمل لیفت سینه عواملی از قبیل بارداری، لاغری، افزایش وزن و… بستگی دارد. این عوامل ممکن است که میزان ماندگاری لیفت سینه را کاهش دهند. ‌

پروتز سینه در قم چگونه است؟
پروتز سینه در قم چگونه است؟

عمل پروتز سینه در قم چگونه انجام می‌شود؟

برای عمل پروتز سینه و کار گذاشتن پروتز آنها، نخست باید یک برش در پوست شما ایجاد شود. این برش می‌ تواند در محل‌ های مختلفی ایجاد گردد که بسته به تکنیک جراحی، اندازه پروتزها و فرم سینه‌ها، انتخاب می‌شود:

  • برش در زیر هاله نوک سینه
  • برش در زیر سینه
  • برش در زیر بغل
  • برش در بالای شکم

پس از ایجاد برش، پروتز درون سینه کار گذاشته می‌شود. بسته به شکل اولیه سینه، می ‌توان پروتز را دقیقا زیر پوست و بافت نرم سینه جاگذاری کرد و یا آن را در پشت بافت ماهیچه سینه قرار داد.

در خانم‌هایی که سینه کوچکی دارند معمولا پروتز در پشت عضلات سینه کار گذاشته می‌شود؛ چرا که اگر زیر پوست سینه قرار گیرد، ممکن است لبه‌های آن از زیر پوست مشخص شود. همچنین در مواردی می‌توان با تزریق چربی، کمی به سینه حجم داد تا فرم‌دهی توسط پروتز بهتر انجام شود.

از سوی دیگر در خانم ‌هایی که بافت کافی در سینه‌ها دارند و دچار افتادگی شده‌اند، می ‌توان پروتز را روی ماهیچه ‌های سینه و درست زیر پوست و بافت نرم سینه قرار داد. این کار کمک می‌ کند تا سینه‌ها و بافت افتاده سینه بهتر فرم بگیرد.

همچنین گاهی نیاز است که جراحی لیفت سینه نیز در سینه‌های افتاده انجام شود. این موارد که پروتز در کدام بخش و به چه شکل جایگذاری شود و یا آیا به لیفت سینه نیازی هست یا خیر، پس از معاینه توسط جراح پلاستیک و زیبایی مشخص می‌ شود.

در چه صورت بعد از عمل پروتز سینه در قم به پزشک مراجعه کنیم؟

بعد از عمل جراحی پروتز سینه، جراح شما در فواصل معین برای شما وقت ویزیت تعیین می‌ کند. با این ‌همه اگر در این فاصله با موارد زیر مواجه شدید، حتما به پزشک معالج‌تان مراجعه کنید.

  • افزایش تورم و کبودی محل جراحی
  • افزایش قرمزی در محل برش جراحی
  • خروج ترشح بدبو یا زرد رنگ از محل زخم یا خونریزی از محل زخم که با فشار پانسمان بند نمی ‌آید.
  • داشتن احساس بی‌حالی و ضعف شدید
  • داشتن درد شدیدی که با مسکن ‌های تجویزشده کاهش پیدا نکند.
  • داشتن آلرژی نسبت به داروهای مصرفی یا عدم تحمل داروها
  • تب و درجه حرارت دهانی بالای ۳۸ درجه
  • احساس تنگی نفس، درد قفسه سینه یا ضربان قلب

آیا احتمال پارگی یا تخلیه پروتز وجود دارد؟

خطر پارگی پروتز آب نمکی در طی سه سال اول سه تا پنج درصد و در طی پنج سال اول هفت تا ده درصد گزارش شده است. البته در صورت وقوع پارگی خطری برای بیمار ایجاد نشده و خود بیمار نیز متوجه آن می شود؛ در این صورت نیاز به تعویض پروتز سینه وجود دارد .

در مورد پروتزهای سینه سیلیکونی نیز جهت کنترل احتمال پارگی با توجه به آن که پارگی پروتز سینه ممکن است بدون علامت باشد، توصیه می شود که بعد از سه سال MRI کنترل از بیمار گرفته شده و بعد از آن هر 2تا3  سال یکبار تکرار شود.

پروتز سینه در قم چگونه است؟
پروتز سینه در قم چگونه است؟

پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل

پايين بودن سينه از پروتز بعد از عمل پروتز یا افتادگی سینه پس از عمل ممکن است به چند علت بازگردانده شود:

  1. تناسب و انتخاب نامناسب اندازه و شکل پروتز: انتخاب اندازه و شکل پروتز سينه بسیار مهم است و باید با تناسب بدن و شکل سينه طبیعی تطابق داشته باشد. اگر پروتز سينه بیش از حد بزرگ یا کوچک یا شکل آن نامناسب باشد، ممکن است باعث پايين بودن سينه پس از عمل شود.
  2. عوامل جراحی: تکنیک جراحی و موقعیت پروتز در زیر بافت سينه نیز ممکن است بر تراز سينه پس از عمل تأثير بگذارد. عواملی مانند موقعیت و اندازه جيب پروتز و جابه جایی پروتز در سینه می‌تواند بر تراز سينه تأثير گذاشته و در نتیجه باعث پايين بودن سينه شود.
  3. تغییرات طبیعی بافت بعد از عمل: پس از عمل پروتز سينه، بافت‌ های بدن و سينه ممکن است تغییر کنند و این موضوع باعث تغییر تراز سينه شود. به عنوان مثال تغییرات طبیعی و عادی باروری و پیری، تغییرات وزن، یا تغییرات هورمونی می ‌تواند تأثير گذار باشد.
  4. عوامل فیزیولوژیک: پس از عمل پروتز سينه عمدتاً در اثر تورم و التهاب، ممکن است تراز سينه برای مدتی کمی پایين‌تر باشد. با این حال، این مشکل عموماً در طی زمان بهبود می ‌یابد و سينه به تراز طبیعی خود برگردانده می‌ شود.

ماندگاری نتایج جراحی پروتزسینه در قم چقدر است؟

ماندگاری پروتز سینه به طوردقیق مشخص نیست، زیرا دوام پروتز به عوامل مختلفی بستگی دارد پروتزهای سینه جدیدتر محکم بوده و ماندگاری آن ها نسبت به پروتزهای قدیمی‌تر بیشتر است؛ بنابرین تا وقتی مشکلی ایجاد نشده است، نیاز به تعویض نمی باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *