لیفت صورت موجب رفع چین و چروک های صورت و جوان‌تر شدن پوست می شود. در این روش برش هایی در اطراف صورت زده شده که قابل مشاهده نبوده و برای رفع چین های صورت ایجاد می شوند.

لیفت صورت در چه مواردی انجام می شود؟

  • در صورتی که پوست صورت شما حالت شل داشته و یا آویزان باشد.
  • در صورتی که زیر لب پایین، اطراف چشم ها و گونه عمیق‌تر باشد.
  • اگر پوست اضافی از خط فک پایین آویزان شده باشد.
  • اگرخطوط عمودی پوست گردن قابل رویت باشد.

البته بهتر است این نکته را بدانید که لیفت صورت روش درمانی برای چین و چروک های سطحی پوست، آسیب پوستی ناشی از آفتاب، چروک های اطراف بینی و لب بالا محسوب نمی شود.

مزایای انجام لیفت صورت

لیفت صورت باعث می شود که پوست صورت و گردن جوان‌تر به نظر برسد؛ به عبارتی دیگر لیفت صورت باعث می شود که جوانی گردن و صورت بازگردد. شما با لیفت صورت به اهداف زیر خواهید رسید:

  • پوست صورت سفت شده و با کشیدگی، پوست دیگر به حالت شل و افتاده نمی باشد.
  • زمانی که پوست صورت کشیده می شود، فک به سمت بالا کشیده می شود .
  • این جراحی به صاف شدن چروک های اطراف دهان کمک می کند.

آمادگی لازم برای انجام لیفت صورت

بعد از مراجعه به متخصص جراح پلاستیک، در طی اولین ملاقات پزشک جراح و متخصص موارد زیر را در نظر خواهد گرفت.

سابقه پزشکی شما در ابتدا باید توسط پزشک مورد بررسی قرار بگیرد. در این هنگام شما در مورد شرایط فعلی که به لحاظ پزشکی دارید با پزشک خود صحبت می کنید.

برای مثال در صورت داشتن سابقه وجود فشار خون بالا، باید تمام داروهای مصرفی ویتامین ها و مکمل های گیاهی که استفاده می کنید، مخصوصا آن هایی که می تواند در لخته کردن خون تاثیر می گذارد را لیست کنید. هم چنین در صورتی که قبلا سابقه جراحی داشته‌‎اید، باید به اطلاع پزشک برسانید.

در جلسه مشاوره پزشک شما معاینه فیزیکی نیز انجام می دهد. در این جلسه پزشک پوست صورت، استخوان های صورت و گردن را بررسی می کند. افرادی با صورت های لاغر و زاویه‌دار نتایج بهتری را در مقایسه با افرد با صورت های گرد، استخوان های کوچک فک و گونه دریافت می کنند.

لیفت صورت
لیفت صورت

انواع روش های لیفت صورت

لیفت مختصر صورت: این حالت  بیشتربه کسانی پیشنهاد می شود که دچار افتادگی کمی در ناحیه غبغب هستند. این روش مقداری تهاجمی بوده و مزیتی که این روش نسبت به دیگر روش ها دارد این است که عمل لیفت کامل صورت را تا مدت ها به تعویق می اندازد.

بعد از مشاوره  با متخصصین مشخص می شود که این عمل با بی حسی موضعی، خواب و یا بیهوشی انجام می شود. نتیجه روش جراحی در همه موارد به یک شکل خواهد بود و انتخاب هریک از این موارد به شرایط بیمار بستگی دارد.

لیفت صورت کامل: در این روش جراح زیبایی برش های پوست را معمولا در بین چین‌ها و یا محل رویش موها مخفی می کنند و برای بهبود نتیجه، لیفت گردن نیز به طور همزمان انجام می شود. انجام این جراحی در حالت بیهوشی کامل و یا خواب عمیق امکان پذیر است.

روش خواب عمیق برای اشخاصی که از بیهوشی کامل می ترسند، برای بیهوش شدن مشکل دارند و یا امکان بیهوشی برای آنها وجود ندارد، بسیار امن و مفید است. نتایج لیفت استاندارد بسیار رضایت بخش‌تر از لیفت مختصر صورت است.

نکته‌ای که باید به آن توجه کنیم این است که برش پوستی در این روش وسیع‌تر و مدت بهبودی بیمار اندکی بیشتر خواهد بود. جراحی لیفت صورت جز معدود جراحی هایی است که نتایج مثبت آن بلافاصله بعد از عمل قابل مشاهده است.

لیفت صورت
لیفت صورت

مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

بعد از گذشت یک تا دو روز از انجام جراحی، بانداژهای صورت برداشته شده و پوست صورت متورم و  کبود است. البته نباید نگران این موضوع باشید، زیرا بعد از گذشت مدتی تغییر رنگ پوست شما از بین می رود و به حالت طبیعی باز می گردد.

  • تا یک ماه پس از جراحی، برای کاهش جای زخم باید از داورهایی که جراح تجویزکرده است استفاده کنید.
  • درجاتی از بی حسی در برخی از نواحی صورت ایجاد شود که طی چندین هفته یا بیشتر رفع می گردد.
  • بعد از گذشت چهار روز تا یک هفته بخیه ها برداشته می شوند و شما می توانید فعالیت های خود را مانند قبل انجام دهید.
  • در روزهای بهبودی بعد از عمل باید از خم شدن یا بلند کردن اجسام، پیاده روی تند، شنا کردن و هر گونه فعالیتی که فشار خونتان را بالا ببرد، خودداری کنید.
  • در روز های اول از خوردن غذاهایی که به صورت شما فشار وارد می کند خودداری کرده و با مصرف مایعات رژیم غذایی خود را آغاز کنید.

نتایج انجام جراحی لیفت صورت

به دلیل تفاوت های فردی، افراد مختلف از عمل کشیدن پوست با جراحی نتایج یکسانی را به دست نمی آورند. برای رسیدن به نتیجه نهایی، باید چندین هفته صبر نمود و تغییرات جزئی دیگری نیز در ماه های بعد مشاهده خواهد شد. نکته قابل ذکر این است که با بالاتر رفتن سن و بعد از 10 سال، احتمال لزوم تکرار جراحی لیفت صورت وجود خواهد داشت.

هزینه لیفت صورت

هزینه لیفت صورت بسته به نوع روش انتخابی از سوی پزشک متخصص، متفاوت می باشد. در برآورد هزینه لیفت صورت عواملی مانند میزان و شدت افتادگی پوست، ناحیه‌ای که دچار افتادگی و یا شل شدگی شده، نوع روش انتخابی از سوی جراح پلاستیک و مواد به کار برده شده موثر می باشند.

در جلسه قبل از جراحی نیز پزشک متخصص اسکارها، بی نظمی های پوست یا عدم تقارن در صورت شما را بررسی کرده و سپس از صورت شما عکس برداری و در پرونده پزشکی شما قرار می دهد.

همچنین در این جلسه مشاوره شما باید در مورد انتظاراتی که از نتیجه لیفت صورت خود دارید با پزشک متخصص مشورت کنید. به پزشک خود دلیل انجام لیفت صورت را توضیح داده و در مورد انتظاراتی که از نتیجه جراحی می خواهید با اوصحبت کنید. در واقع باید قبل از انجام لیفت صورت، از مزایا و حتی خطرات احتمالی آن آگاهی داشته باشید.

به این مقاله امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *