لیپوماتیک شکم یک روش جراحی زیبایی است که برای کاهش چربی های موجود در منطقه شکم استفاده می شود. این روش به عنوان یک روش غیر تهاجمی و کم درد برای کاهش چربی در منطقه شکم شناخته شده است.

در این روش یک ماده شیمیایی به نام لیدوکائین به منطقه شکم تزریق می شود تا منطقه مورد نظر بی حس شود. سپس یک سوزن نازک به منطقه شکم وارد می شود و چربی های موجود در زیر پوست را جمع آوری می کند. چربی های جمع آوری شده با یک مجموعه ابزارهای خاص به منظور جداسازی چربی از بافت اطراف جدا شده و بعد از آن به صورت خوراکی برای دفع شدن به بدن بازمی گردند.

این روش علاوه بر کاهش چربی، به شکل بدن شما کمک می کند تا بهتر شکل بگیرد و به صورتی نامتعادل به نظر نیایید. اگرچه این روش به صورت غیر تهاجمی انجام می شود، اما ممکن است برخی عوارض مانند کبودی، ورم و یا درد پس از جراحی رخ دهد که در طی چند روز بهبود می یابند.

این روش به عنوان یک روش غیر تهاجمی برای کاهش چربی های موجود در منطقه شکم شناخته شده است. با این حال این روش برای همه مناسب نیست و ممکن است با مشکلاتی مانند عوارض جانبی و نتایج غیر قابل پیش بینی همراه باشد. بنابراین، بهتر است قبل از تصمیم گیری درباره انجام این روش، با پزشک خود مشورت کنید و تمامی گزینه های ممکن را در نظر بگیرید.

آیا لیپوماتیک شکم موثرترین راه لاغری است؟

لیپوماتیک شکم یکی از روش‌هایی است که برای کاهش چربی در منطقه شکم استفاده می‌ شود. با این حال، نمی‌توان گفت که لیپوماتیک شکم موثرترین راه لاغری است.

در واقع، لاغری به معنای کاهش وزن بدن است و می ‌توان با ترکیب تمرینات و رژیم غذایی مناسب آن را به دست آورد. البته باید توجه داشت که لاغری نباید به معنای کاهش وزن بدون در نظر گرفتن سلامتی باشد و برای لاغری سالم، باید رژیم غذایی و تمرینات مناسبی را پیش رو داشت.

از سوی دیگر، لیپوماتیک شکم یک روش کم درد و غیر تهاجمی برای کاهش چربی های موجود در منطقه شکم است. با استفاده از این روش، می ‌توان بهبودی قابل توجهی در شکل و اندازه شکم داشت. با این حال، برای رسیدن به نتایج بهتر، ممکن است لازم باشد که لیپوماتیک شکم را با رژیم غذایی مناسب و تمرینات منظم ترکیب کرد.

عمل لیپوماتیک شکم مناسب چه افرادی می باشد؟

عمل لیپوماتیک شکم برای افرادی مناسب است که به دلیل چربی زیاد در منطقه شکم، شکل ظاهری نامناسبی دارند و به دنبال راه حلی برای کاهش چربی های اضافی و بهبود شکل شکم خود هستند. همچنین افرادی که از روش‌ های تغذیه‌ای و ورزشی در کاهش وزن شکمی خود موفق نبوده‌اند، ممکن است به دنبال انجام لیپوماتیک شکم باشند.

به طور کلی، افرادی که دارای چربی موضعی در منطقه شکم هستند، می ‌توانند از لیپوماتیک شکم بهره ببرند. با این حال برخی از افراد ممکن است برای انجام عمل، نیاز به ارزیابی دقیق توسط پزشک داشته باشند. افرادی که دارای بیماری‌های مزمنی مانند دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی، بیماری‌های ریه و کبد یا داروهایی که اثرات جانبی بر روی گردش خون دارند، باید با پزشک خود در مورد امکان انجام لیپوماتیک شکم مشورت کنند.

همچنین افرادی که انتظار دارند با انجام لیپوماتیک شکم به یک شخص لاغر و فرم دهنده تبدیل شوند، باید به دقت مطالعه کنند که عمل لیپوماتیک شکم فقط به کاهش چربی در منطقه شکم کمک می‌ کند و برای بهبود کلی شکل بدن، ترکیبی از تغذیه مناسب و ورزش منظم نیاز است.

لیپوماتیک شکم
لیپوماتیک شکم

مراحل انجام لیپوماتیک شکم

مراحل انجام لیپوماتیک شکم به شرح زیر است:

  • ملاحظات پیش عمل: قبل از انجام عمل لیپوماتیک شکم، پزشک شما ممکن است توصیه‌هایی برای پیش آماده شدن بدهد. این توصیه‌ها ممکن است شامل ممنوعیت مصرف داروهایی باشد که ممکن است با عمل تداخل داشته باشند، توصیه‌هایی برای رژیم غذایی و ورزش باشد و یا برخی تست‌های پیش عمل مثل آزمایش خون و فشار خون باشد.
  • بیهوشی: قبل از شروع عمل لیپوماتیک شکم، پزشک شما شما را به بیهوشی عمومی تحت عمل قرار می‌دهد تا شما به دور از درد و آگاهی از انجام عمل، به طور ایمن درمان شوید.
  • برش: پس از بیهوشی، پزشک شروع به برش کردن پوست در ناحیه شکم می‌کند. این برش ممکن است در بخش بالایی، پایینی یا در هر دو طرف شکم باشد، بسته به میزان چربی موجود در هر منطقه.
  • ورود محلول: پس از برش پوست، محلولی به نام محلول لیپوساکشن وارد منطقه شکم می‌ شود. این محلول شامل عواملی است که به کاهش خونریزی، التهاب و درد کمک می ‌کند. همچنین این محلول باعث شل شدن چربی ‌های موجود در منطقه شکم می ‌شود که بهترین حالت را برای جذب این چربی‌ها توسط ابزار لیپوساکشن فراهم می ‌کند.
  • لیپوساکشن: لیپوساکشن یا جذب چربی موجود در منطقه شکم با استفاده از یک ابزار خاص انجام می‌شود که شامل یک شلنگ و یک سر شبیه به موز برای جذب چربی است. پزشک شما با استفاده از این ابزار، به طور دقیق چربی را از ناحیه شکم جدا کرده و جذب می ‌کند. پس از اتمام این مرحله، چربی جذب شده با استفاده از یک مکنده خاص از بدن شما حذف می‌ شود.
  • بستن برش: پس از پایان عمل لیپوماتیک شکم، پزشک شما برای بستن برش‌های بریده شده روی پوست از نوع دوخت استفاده می ‌کند. همچنین پوست منطقه شکم با چسب پوستی بسته می‌ شود.
  • بیرون رفتن از بیهوشی: پس از اتمام عمل، شما به اتاق پست بیهوشی منتقل می ‌شوید تا پس از بازیابی از بیهوشی، به خانه برگردید.
  • بازگشت به خانه: پس از چند ساعت پس از عمل لیپوماتیک شکم، شما می ‌توانید به خانه بازگردید. پس از عمل لیپوماتیک شکم ممکن است درد، تورم و کبودی در ناحیه شکم تجربه کنید. پزشک شما ممکن است شما را توصیه‌ هایی برای کاهش این علائم بدهد.
  • بازدیدهای پس از عمل: بعد از عمل لیپوماتیک شکم، پزشک شما شما را به تعدادی بازدید پس از عمل دعوت می‌کند تا مطمئن شود که شما در حال بهبود هستید و هیچ مشکلی در نتیجه عمل به وجود نیامده است.

مزایای عمل لیپوماتیک

عمل لیپوماتیک شکم چندین مزیت دارد که شامل موارد زیر می ‌شود:

حذف چربی: عمل لیپوماتیک شکم می‌تواند به طور موثری چربی اضافی و غیر ضروری در منطقه شکم را حذف کرده و به شکل بدن شما کمک کند.

بهبود شکل بدن: با حذف چربی اضافی، عمل لیپوماتیک شکم می‌ تواند به شکل بدن شما کمک کرده و ظاهر جذابی را برای شما ایجاد کند.

بازگشت به فعالیت روزمره: بعد از عمل لیپوماتیک شکم، ممکن است به شما توصیه شود که فعالیت خود را به آرامی آغاز کنید. اما به طور کلی، شما باید بتوانید به زودی به فعالیت‌ های روزمره خود بازگردید.

زمان کوتاه بهبودی: با توجه به اینکه عمل لیپوماتیک شکم یک عمل جراحی کم تهاجمی است، زمان بهبودی بسیار کوتاهتر از روش ‌های جراحی بزرگتری مانند بای پس شکمی است.

بهبود کیفیت زندگی: با حذف چربی اضافی، شما ممکن است به طور کلی احساس بهتری در مورد خود کرده و بهبود کیفیت زندگی خود را تجربه کنید.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک شکم

به طور کلی  بروز درد در عمل لیپوماتیک کاملا عادی و طبیعی بوده و جای نگرانی برای فرد ندارد. بیماران جهت کاهش درد ناشی از این عمل می توانند پس از اجازه از پزشک مسکن مصرف کنند.

  • بعدازعمل لیپوماتیک شکم فرد، باید تا مدتی از گن های مخصوص استفاده کند.
  • خروج خونابه از ناحیه زخم در روزهای ابتدائی پس ازعمل لیپوماتیک عادی است و پس از گذشت چند روز به طور کامل از بین خواهد رفت.
  • بیماران در دوران نقاهت لیپوماتیک، باید از مصرف سیگار و نوشیدنی های حاوی الکل خودداری کنند.
  • بیماران در دوره نقاهت عمل لیپوماتیک، باید از استراحت مطلق خودداری کنند. توصیه می شود آنها به آرامی در منزل راه بروند، چرا که پیاده روی به تسریع در روند خروج خونابه ها کمک می کند.

عوارض لیپوماتیک شکم

تورم و کبودی قسمتی که چربی های آن خارج شده‌اند، از جمله معایب این روش می باشد. البته این تورم و کبودی مدت دار نیست و پس از چند روز برطرف می شود.

بعد از انجام لیپوماتیک شکم شما بعد از دو الی سه می توانید کارهای روزانه خود را انجام دهید، اما به این معنا نیست که بیمار می تواند هر فعالیتی که بخواهد را انجام دهد.

پس از عمل لیپوماتیک شکم، پوشیدن گن ضرورت دارد. این کار به مدت ۹ هفته انجام می شود که گاهی برای بیماران سخت و دشوار است.

همانند هر جراحی دیگر، لیپوماتیک شکم ممکن است با عوارض عمومی مانند خونریزی، عفونت عمومی، تهوع و استفراغ همراه باشد.

خطر آمبولی یکی از مواردی است که به تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. در صورتی که پزشک در کار خود مهارت نداشته باشد، احتمال این عارضه افزایش می یابد.

لیپوماتیک شکم
لیپوماتیک شکم

هزینه عمل لیپوماتیک شکم در قم

هزینه عمل لیپوماتیک شکم متفاوت بوده و به عوامل مختلف بستگی دارد. در ادامه به برخی از عوامل موثر بر هزینه لیپوماتیک شکم پرداخته می ‌شود:

  1. مکانی که عمل انجام می‌شود: هزینه لیپوماتیک شکم در کلینیک‌ های شهری یا مناطقی با هزینه بالاتر، ممکن است بیشتر باشد.
  2. تخصص و تجربه پزشک: پزشکان با تخصص و تجربه بیشتر معمولاً هزینه بیشتری دارند. همچنین، پزشکانی که دارای صفحات اجتماعی با تعداد زیادی فالوئر هستند ممکن است هزینه بیشتری داشته باشند.
  3. میزان چربی که باید حذف شود: هزینه لیپوماتیک شکم بستگی به میزان چربی موجود در منطقه شکم دارد.
  4. نوع تکنیک لیپوماتیک: هزینه لیپوماتیک شکم بستگی به نوع تکنیک استفاده شده نیز دارد. تکنیک‌ های پیشرفته‌تر مانند لیزری، هزینه بیشتری دارند.
  5. شرایط بیمار: شرایط بیمار می‌تواند هزینه لیپوماتیک شکم را تحت تأثیر قرار دهد. مثلاً، اگر شما دارای سابقه بیماری‌ هایی همچون دیابت یا بی خونی باشید، پزشک شاید نیاز به انجام آزمایشات بیشتری برای اطمینان از سلامتی شما داشته باشد که ممکن است به هزینه بیشتری منجر شود.
  6. هزینه‌ های جانبی: هزینه ‌های جانبی همچون هزینه پس از عمل، هزینه لباس فشاری برای بهبود بهتر، هزینه مراجعه مکرر به کلینیک و غیره می ‌تواند هزینه کل را بالا ببرد.

مزایای انجام لیپوماتیک شکم در قم

انجام‌ عمل لیپوماتیک دارای مزایای بسیاری است. این روش یک عمل سر پایی محسوب می شود، بنابرین احتمال آمبولی بسیار بسیار کم است. به علاوه لیپوماتیک باعث یک نواخت شدن چربی ها زیر پوست شده و به دلیل محدود بودن سوراخ های روی پوست، احتمال عفونت بسیار پایین است.

در عمل لیپوماتیک دوره بهبودی بسیار کمتر از دیگر عمل های پیکرتراشی بوده و همچنین نسبت به عمل لیپوساکشن، درد و تورم آن بسیار کمتر است. اگر قصد انجام لیپوماتیک در قم را دارید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به کلینیک دکتر سواددار می باشد. این پزشک با مهارت و تجربه بالای خود، می تواند به شما مشاوره داده و جراحی لیپوماتیک را به بهترین نحو برایتان انجام دهد.

کاندید های مناسب عمل لیپوماتیک شکم در قم

  • افرادی که دچار چاقی موضعی دارند.
  • افرادی که دارای سلامتی کاملی هستند.
  • افرادی که با ورزش و رژیم چاقی موضعی آن ها رفع نشود.

لیپوماتیک شکم در قم یکی از پر طرفدارترین عمل های زیبایی و پیکر تراشی محسوب می شود . بسیاری از افراد که با رژیم های غذایی تا  حدی لاغر می شوند، ولی تغییری در چربی های شکم آنها ایجاد نمی شود، می توانند از طریق عمل لیپوماتیک شکم  چربی های اضافی شکم را خارج کرده و همچنین با انجام عمل لیفت می توانند پوست اضافی را برداشته و به بدنی ایده آل دست پیدا کنند.

به این مقاله امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *