ماموپلاستی از عمل های زیبایی سینه بوده که به کمک آن برخی مشکلات افراد برطرف می شود. با این روش می توان سینه ها را کوچک کرد. همچنین همزمان با این روش عمل هایی مانند لیفت سینه و بالا کشیدن نیز قابل انجام بوده و می توان از آن برای تناسب اندام استفاده کرد. عمل ماموپلاستی یکی از روش‌ های زیبایی درمانی است که بر روی سینه انجام می‌ گیرد.

آیا ماموپلاستی با بیهوشی انجام می شود؟

عمل جراحی ماموپلاستی در قم و سایر نقاط کشور به طور معمول برای همه افراد تحت بی هوشی عمومی انجام می شود. قبل از جراحی از افراد درخواست می شود از رژیم غذایی خاصی استفاده کنند. معمولا از شش ساعت پیش از عمل بیماران نباید چیزی بخورند و کاملا ناشتا باشند .

عمل جراحی مامو پلاستی در حدود یک تا چهار ساعت ممکن است به طول انجامد و پس از عمل بیماران یک یا دو شب در بیمارستان تحت نظر قرار می گیرند. این عمل با استفاده از تکنیک های متفاوت و مختلفی توسط جراح سینه برای شما انجام می شود.

نکاتی که باید در مورد ماموپلاستی بدانید

• با عمل جراحی ماموپلاستی چربی کناره‌های بدن شما درمان نمی شوند.
  • در چند هفته اول بعد از عمل به علت تورم نمی توان در مورد شکل نهایی سینه ها قضاوت کرد و عموما در 3 تا 6 ماه بعد از ماموپلاستی، سینه شکل نهایی خود را پیدا می کند.
  • بعد از عمل ممکن است در محل بخیه ‌‌ها نواحی چین و چروک دار مشاهده کنید و یا حجم زیر سینه خالی به نظر بیاید، اما جای نگرانی وجود ندارد؛ در طول زمان با شکل گیری نهایی سینه شرایط بهتر می ‌شود.
  • برای حفظ فرم سینه‌‌ها بهتر است همواره از سوتین مناسب استفاده کنید.
  • تا پنج روز بعد از عمل نمی توانید استحمام کنید.
  • در چند ماه اول کاهش حس در سینه ممکن است رخ بدهد که در طول زمان و به تدریج بهتر می شود.

مزایای ماموپلاستی

از جمله مزایای ماموپلاستی  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سفت شدن سینه، کشیده شدن سینه به سمت بالا و در نهایت جوانسازی سینه
  2. ایجاد توازن بیشتر میان سینه ها و بدن
  3. رفع ناراحتی ناشی از وزن زیاد سینه ها
  4. تسهیل انجام کارها و فعالیت های ورزشی
  5. بالا رفتن سطح اعتماد به نفس
جراحی ماموپلاستی در قم

چه کسانی لازم است ماموپلاستی انجام دهند؟

• افرادی که سایز سینه های بسیار بزرگ داشته و این سایز موجب مشکلات فیزیکی برای آنها شده است. حتی ممکن است این افراد در زمان پیری به مشکلاتی مانند درد قفسه سینه بر اثر وزن سینه ها مبتلا شوند. از این رو برای کاهش اندازه مراجعه می کنند.
  • افرادی که ممکن است با اندازه سینه خود مشکلی نداشته باشند و هدف آنها از انجام این عمل افزایش استحکام و رفع افتادگی سینه باشد. معمولاً پس از شیردهی به نوزاد و با افزایش سن، ممکن است مشکلاتی مانند افتادگی عضله های سینه اتفاق بیفتد.
  • عمل ماموپلاستی قطعاً بر روی زیبایی اندام فرد تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل بسیاری از متقاضیان این عمل می خواهند که سینه‌هایشان بالا کشیده شده و حالت سفت خود را به دست آورد.
  • برخی افرادی که سینه های نامتقارنی دارند، از دیگر متقاضیان ماموپلاستی هستند.

دوره نقاهت بعد از انجام ماموپلاستی

ممکن است از بیمار خواسته شود تا چند هفته بعد از جراحی، از سوتین مخصوص بعد از جراحی استفاده کند  تا علاوه بر محافظت از بخیه ها، به فرم دهی بهتر سینه نیز کمک کند.

معمولا بعد از جراحی داروهای مسکن از سوی پزشک تجویز می شود. در صورتی که میزان درد برای بیمار قابل تحمل نباشد، می توان از این داروها استفاده کرد. مصرف آنتی بیوتیک نیز از بروز عفونت پیشگیری می کند.

انجام فعالیت های شدید بدنی مانند ورزش تا چند هفته ممنوع است. این قبیل فعالیت ها احتمال خونریزی را افزایش می دهند. خوابیدن بر روی سینه ها نیز تا چند هفته ممنوع می باشد. در صورت زمان مناسب بازگشت به محل کار، حتما باید با پزشک خود مشورت داشته باشید.

خانم هایی که تحت این جراحی قرار می گیرند، باید این نکته را در نظر داشته باشند که مشاهده التهاب و تورم در بافت سینه بعد از جراحی کاملا طبیعی بوده و بعد از گذشت چند هفته و گاهاً چند ماه برطرف خواهد شد.

شما بعد از جراحی احساس خستگی و درد در سینه خواهید داشت. پس به نکات زیر توجه کنید:

1. جهت ویزیت و خارج کردن درن ها با هماهنگی، دو روز بعد مراجعه شود.
  2. دو روز بعد از خارج کردن درن ها می توانید دوش بگیرید.
  3. سوتین مخصوص را به مدت ۶ هفته بطور مداوم بپوشید و فقط در زمان دوش گرفتن آن را باز کنید.
  4. تا ۶ هفته بعد از عمل بر روی برش زیر سینه از چسب های مخصوص (steri-stripe) توصیه می شود.
  5. بیمار پس از ده روز می تواند به کار برگردد، فعالیت فیزیکی و معمول روزانه خود را حدود ۲ هفته بعد از عمل شروع کند و ۴-۶ هفته بعد از عمل میتواند فعالیت فیزیکی سخت‌تر را آغاز کند .
  6. زمان آغاز رانندگی بعد از عمل حداقل دو هفته بعد از جراحی می باشد.
  7. حداقل دو هفته بعد از عمل از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  8. حداقل تا دو ماه محل عمل در معرض آفتاب قرار نگیرد.
  9. در صورت وقوع درد شدید، التهاب، قرمزی، تورم، خروج ترشح چرکی و نیز وقوع عفونت به پزشک خود مراجعه کنید.
  10. بیمار می تواند فعالیت جنسی خود را حدود ۲-۶ هفته بعد از عمل آغاز کند و رعایت نکات زیر ضروری است:
    1. الف) به هنگام فعالیت جنسی بهتر است از سوتین مخصوص استفاده شود.
    1. ب) در وضعیت خوابیده به پشت باشد.
    1. ج) با محل عمل به عنوان “No touch Zone” برخورد شود.
  11. توصیه به استفاده از آناناس تازه (نه کمپوت آن) بعد از عمل می شود. این میوه به کاهش تورم محل عمل و جذب کبودی ها کمک می کند.
  12. خروج ترشحات خونابه‌ای از محل های برش جراحی تا چند روز طبیعی است.
  13. زمان ویزیت های بعدی بیمار ۱-۳ ماه و یکسال بعد از عمل می باشد.
  14. در جهت بهبود جای عمل (اسکار جراحی) می توان تا یکسال بعد از عمل از شیت سیلیکونی استفاده کرد.
جراحی ماموپلاستی در قم

درصد موفقیت عمل ماموپلاستی در قم

یک جراحی ماموپلاستی موفق می تواند باعث کاهش درد در قسمت بالای پشت، گردن و شانه در افراد  شود. همچنین ممکن است توانایی شما در مشارکت در فعالیت های جسمانی را افزایش دهد و تصویر مثبتی برای شما به همراه  داشته باشد.

اگر چه  بلافاصله پس از ماموپلاستی شما نتایج جراحی خود را مشاهده می کنید، اما به یاد داشته باشید که ممکن است ماه ها طول بکشد تا تورم به طور کامل برطرف شده و زخم های جراحی محو شود. نتیجه نهایی معمولا دائمی است، اگرچه شکل و اندازه سینه می تواند به علت عواملی مانند پیری و افزایش وزن تغییر کند.

نتایج حاصل از جراحی کوچک کردن سینه فوری و چشمگیر است. این جراحی به طور قابل توجهی، درد دائمیِ پشت و شانه ها و ناراحتی کلی که سینه های بزرگ و سنگین موجب می شدند را می کاهد. سینه هایتان کوچک‌تر و شاداب‌تر خواهند شد که موجب اعتماد بنفس و زندگی راحت‌تر می شود.

هزینه ماموپلاستی در قم

هزینه ماموپلاستی در قم وابسته به میزان ترمیم مورد نیاز برای سینه های فرد و همچنین گستره تغییراتی است که بر روی آن انجام می گیرد. بهترین راه برای داشتن انتخاب درست در این مسیر و جلوگیری از بروز پشیمانی، داشتن یک جلسه مشاوره با جراح زیبایی سینه است.

خطرات و عوارض ماموپلاستی

در صورتی که ماموپلاستی در قم توسط یک جراح سینه ماهر انجام نشود، ممکن است موجب عوارض زیر شود:

• عوارض بیهوشی که گاهی ممکن است سبب مرگ فرد شود.
  • اسکار و جای زخم ناشی از برش هایی برای خارج کردن بافت سینه بر روی پوست سبب کاهش قدرت شیردهی در خانم ها می شود، زیرا ممکن است بر اثر برش قسمت از عروق شیردهی و یا تمامی آن آسیب ببیند.
  • غیر قرینگی و بدشکل شدن سینه ها
  • از دست دادن قسمتی یا تمام پوست هاله و نوک سینه