اتوپلاستی یا جراحی زیبایی گوش چیست؟

عمل اتوپلاستی (otoplasty) که که نام دیگر آن جراحی گوش می باشد؛ روش مناسبی برای تغییر دائمی، سایز کوش و موقعیت آن است. اگر ظاهر گوش شما بیش از حد بزرگ می باشد و برجستگی دارد میتوانید از این عمل استفاده کنید.

همچنین ممکن است گوش یا گوش های شما به دلیل آسیب های وارد شده و یا نقص مادرزادی دارای شکستگی باشد که اینگونه افراد کاندیدهای مناسبی برای انجام جراحی ابدومینوپلاستی هستند. بهتر است این عمل بعد از سن 5 سالگی انجام شود که رشد فرد تکمیل شده باشد. همینطور در بعضی از موارد از اوایل سه سالگی میتوان این عمل را انجام داد.

در بعضی از موارد دفورمیتی‌های گوش باید در سن پایین‌تری جراحی شود اما سن اصلاح اختلال loopear یا گوش برجسته در سن 6 تا 12 سالگی است.

تکنیک‌های مختلفی برای جراحی اتوپلاستی اجرا می‌شود که به نوع و فرم گوش بستگی دارد. ممکن است پزشک برش های مختلفی در این عمل انجام دهد که در ادامه نام برده شده است:

• برش پشت گوش‌ها
  • درون چین‌های داخلی گوش‌ها

پس از ایجاد برش، جراح بر اساس صلاح دید غضروف و پوس اضافی را بر می‌دارد و غضروف را در موقعیت جدید با نخ‌های بخیه در موقعیت جدید شکل می‌دهد. سپس او غضروف‌ها را در موقعیت مناسب جمع کرده و با بخیه‌های داخلی آن را محکم می‌کند. این روش به طور معمول حدود دو ساعت طول می‌کشد.

عوارض اتوپلاستی چیست؟

معمولا هر عمل جراحی باتوجه به داشتن مزایای عالی دارای عوارض مشخصی می باشد. همینطور نمیتوان عوارض جراحی گوش را نادیده گرفت. در این مطلب به مزایای این عمل اشاره شده است:

• درد گوش
  • ایجاد خارش و یا حساسیت در ناحیه گوش
  • ایجاد کبودی، تورم، التهاب و سرخ شدن در محل برش
  • بی حس شدن و یا گز گز شدن ناحیه جراحی
  • واکنش آلرژیک به بیهوشی
  • ایجاد خونریزی
  • عفونت گوش
  • به جای ماندن زخم دائمی در اطراف محل برش جراحی
  • ایجاد تغییر در احساس پوست که البته میتواند موقتی باشد.