جراحی زیبایی صورت نوعی عمل است که حتماً باید توسط جراح زیبایی صورت انجام گرفته و نواقص موجود را  با مهارت، تجربه وتحصیلات لازم که در این باره  کسب نموده رفع کند.

یکی از ویژگی های جراح خوب برای زیبایی صورت این است که مهارت خود بتواند رضایت بیماران را با در نظر گرفتن سن و شکل صورت متقاضی، به طور کامل جذب کند. به طور کلی می توان به کاری گیری مطلوب‌ترین روش و متدهای جراحی و زیبایی به همراه در نظر گرفتن خواسته بیمار، شرایط و وضعیت وی و همچنین صلاح دید خود پزشک جراح را از ویژگی های بسیار مهم یک جراح پلاستیک خوب در نظر گرفت.

بهترین فوق تخصص جراحی زیبایی باید در تمام حوزه های جراحی اطلاعات و مهارت های لازم را داشته و با پاسخ به تمام سوالات بیمار و مطلع کردن وی از نتیجه جراحی، بهترین نتیجه را به زیباجو عرضه نماید.

نکاتی که درباره جراحی زیبایی صورت باید بدانیم

  • قبل از مرخص شدن پانسمان شما توسط پزشک باز شده و پانسمان جدید انجام می شود. این پانسمان تمام مدت باید بماند تا هفته بعد که برای ویزیت باز می گردید.
  • درد در روز های اول بعد از جراحی صورت برای زیبایی ممکن است وجود داشته باشد، اما این درد می تواند با مسکن ها آرام شود.
  • کبودی و تورم می تواند تا ۱-۲ هفته روی صورت باشد و بعد از آن کم کم از بین رود. جهت رفع این مشکل باید سرتان را رو به بالا نگه دارید، بنابراین پیشنهاد می شود چندین پشتی اضافه زیر سر خود قرار داده و صورت خود را در مقابل سردی و یا گرمی قرار ندهید و همیشه به سیگنال های بدنتان توجه کنید.
  • نتیجه جراحی صورت زیبایی  را ممکن است بعد از شش ماه مشاهده کنید، اما بعد از کشیدن بخیه بهبود قابل توجهی را خواهید دید. علاوه بر آن، مهم است که توقعات واقع بینانه داشته باشید.
  • جراحی زیبایی صورت ممکن است برخی از نواقص صورت  را اصلاح یا تقویت کند، اما صورت یا زندگی جدید به بیمار نمی دهد.
  • میزان تغییراتی که با جراحی زیبایی صورت حاصل می شوند به خود فرد و روش جراحی انتخابی او بستگی دارد. سن، وضعیت سلامتی، بافت پوستی، ساختار استخوانی، ظرفیت بهبودی و عادات فردی مانند سیگار کشیدن یا مصرف الکل همه فاکتورهایی هستند که نتایج جراحی زیبایی صورت را تغییر می دهند.

نتیجه جراحی زیبایی صورت چه مدت دوام دارد؟

جراحی زیبایی صورت و گردن پروسه تغییرات مربوط به افزایش سن را کند و در حقیقت آهسته می کند. زودترین زمانی که شما نیاز به عمل بعدی خواهید داشت در چنین جراحی هایی کاملا بستگی به فرد دارد؛ به عنوان مثال لیفت صورت و گردن که برای اصلاح شلی و افتادگی ناحیه فک، صورت و پوست گردن انجام می شود، ممکن است ۵ تا ۸ سال بعد نیاز به عمل مجدد داشته باشد.

جراحی زیبایی صورت
جراحی زیبایی صورت

انواع جراحی زیبایی صورت

جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌ هایی است که در فرآیند زیبایی مورد استفاده قرار می ‌گیرد. یک پزشک ماهر و با تجربه می ‌تواند شکل بینی را تغییر داده و آن را مطابق با چهره و صورت فرد عمل نماید.

این جراحی یکی از جراحی‌ هایی است که در میان نوجوانان از محبوبیت خاصی برخوردار است، اما پزشکان توصیه می ‌کنند افراد تا سن ۱۵ الی ۱۶ سالگی خود منتظر بمانند و پس از اتمام سن بلوغ به چنین جراحی ‌هایی روی بیاورند. معمولا بعد از جراحی مشکل بزرگی پیش نمی‌آید و ریکاوری بین یک الی سه هفته به طول می‌ انجامد.

تزریق چربی

تزریق چربی و پیوند چربی در جراحی زیبایی کاربرد گسترده‌ای دارند. در این روش چربی های خود بیمار از یک قسمت از بدن با استفاده از لیپوساکشن جمع آوری شده و به مناطق مورد نیاز برای افزایش حجم اندام تزریق می شود. این روش معمولا برای اجزای صورت از جمله لب ها، دست ها و فرو رفتگی های پوستی استفاده می شود.

نتایج حاصل از این روش به طور کلی ایمن و طولانی مدت بوده و می تواند با کم شدن حجم چربی ناخواسته در مناطق دیگر بدن منافع دو جانبه داشته باشد. چربی برداشته شده در این روش، شسته شده و تمیز می شود و سپس با سوزن مخصوص طراحی شده به دقت تزریق می گردد. گاهی اوقات این روش باید برای چندین بار تکرار شود.

جراحی پلک

انجام جراحی پلک مشکلات متعددی همچون افتادگی پلک را درمان می کند. پوست و چربی اضافی برداشته می شود تا بتواند پلک صاف‌تر و تنگ‌تری ایجاد نماید. برای کاهش پف زیر چشم یا برآمدگی‌های موجود در زیر چشم نیز می ‌توان چربی را از یک ناحیه به ناحیه دیگر منتقل کرد. درمان حدود یک هفته به طول می ‌انجامد و معمولا زخم‌ های زیادی در آن ایجاد نمی‌ شود.

لیفت صورت

لیفت صورت می ‌تواند باعث شادابی و جوانی صورت شما شود. این جراحی معمولا از اطراف گوش آغاز شده و در آن جراح پوست اضافی را برمی دارد و بر روی لایه ‌های عمیق‌تر پوست و عضلات کار می کند. امکان عفونت در این جراحی وجود دارد، اما بسیار نادر است. لیفت صورت معمولا جای خود را به گزینه ‌های ساده‌تر همچون بوتاکس یا لیزردرمانی داده است.

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی یکی از انواع جراحی های زیبایی بوده که با انجام آن می توان به بهبود موقعیت، شکل، اندازه و تناسب گوش با سایر اجزای صورت پرداخت. لازم به ذکر است با کمک این جراحی می توان ایرادات مادرزادی از جمله برآمدگی لاله گوش، بیش از حد بزرگ بودن آن و همچنین ایرادات به وجود آمده در طی حوادث همچون تصادف را برطرف کرد.

به علاوه این جراحی می تواند اختلالاتی مانند پارگی پرده گوش یا عواملی که منجر به کاهش شنوایی گوش گردیده‌اند را نیز برطرف کند.

جراحی زیبایی صورت
جراحی زیبایی صورت

هزینه جراحی زیبایی صورت

افراد بسیاری بر مبنی هزینه جراحی زیبایی صورت، اقدام به این نوع جراحی می کنند، به عبارتی هزینه و قیمت جراحی پلاستیک صورت برای آن ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که هزینه جراحی زیبایی صورت در مرحله اول به محل انجام جراحی و شرایط بیمار بستگی دارد. مسلما هزینه جراحی زیبایی صورت در ناحیه پلک متفاوت‌تر از هزینه جراحی بینی می باشد. همچنین میزان تخصص و مهارت جراح خوب برای زیبایی صورت در تعیین هزینه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می باشد.

جراح زیبایی صورت در تهران

برای انجام جراحی زیبایی باید از یک جراح متخصص کمک بگیرید. باید جراح انتخاب شده مدارک لازم برای انجام چنین فرآیندهایی را داشته باشد.

همچنین بیماران قبلی پزشک را مورد بررسی قراردهید و اطمینان حاصل کنید که درصد موفقیت جراحی‌های او زیاد بوده است. پزشک باید تمامی خطرات و مزایای جراحی را توضیح ‌دهد. اگر شما هم به دنبال یک جراح مناسب در تهران هستید، در ادامه نکات مهمی درانتخاب بهترین فوق تخصص زیبایی در تهران را مرور می کنیم.

انتخاب بهترین فوق تخصص زیبایی در تهران

  • همان گونه که می دانید جراحی زیبایی یک عمل اورژانسی نمی ‌باشد، پس در  انتخاب دکتر زیبایی دقت لازم را داشته باشید.
  • بهتر است قبل از جراحی لیستی از بهترین فوق تخصص زیبایی در تهران را تهیه کنید و پزشکانی که تجربه کافی در مورد  جراحی دارند را انتخاب کنند.
  • قبل ازهر اقدامی برای جراحی در رابطه با میزان تحصیلات وتجربه کاریشان تحقیق و پرس وجو کنید.
  • یک جلسه  مشاوره با یک فوق تخصص زیبایی داشته باشید و انتظارتان از جراح را توضیح دهید.
  • برای انتخاب بهترین فوق تخصص زیبایی از دوستان وآشنایانی که این جراحی را انجام داده‌اند کمک بخواهید.
  • پس از انتخاب فوق تخصص زیبایی در تهران، درباره نحوه جراحی بینی و میزان تحصیلاتشان تحقیق کنید.

به این نکته توجه کنید که در صورت عدم انتخاب بهترین پزشک متخصص، ممکن است خسارات جبران ناپذیر برای شما به دنبال باشد. در صورت تصمیم گیری برای انجام جراحی زیبایی صورت، ضرورت اول انتخاب یک جراح زیبایی می باشد.

به این مقاله امتیاز دهید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *